Puig d’Esquers 1

GRAU DE DIFICULTAT: Mig/alt

TIPUS DE CAMÍ: Pista, sender

DESCRIPCIÓ DE L’ITINERARI:

Des de l'oficina de turisme ens dirigirem cap a Sant Silvestre. D'allà seguirem el GR-11 fins a deixar-lo per seguir cap al mas Guanter, just a sota de puig d'Esquers.

A mitja pujada ens desviarem a l'esquerra per anar a veure l'ermita de Sant Martí de Vallmala i tornarem pel mateix camí per seguir la ruta. Un cop al puig d'Esquers gaudirem de les vistes i visitarem el dolmen. En baixar ens desviarem a l'esquerra fins a arribar a Sant Miquel de Colera, i tornarem pel mateix camí fins a retrobar la cruïlla per reemprendre de nou el recorregut. Anirem tot resseguint la carena pel puig del Llop i puig Tifell, on, en aquest últim, trobarem el dolmen de puig Tifell. Anirem perdent desnivell per la serra del Socarrador fins arribar a l'Argilera des d'on, tot vorejant el mar, arribarem al Port. Un cop arribats al port ens dirigirem cap a la vila per arribar altra cop al punt d'origen.

LLOCS DE INTERÈS: Sant Silvestre de Valleta, Sant Martí de Vallmala, Puig d'Esquers, Dolmen del Puig d'Esquers, Sant Miquel de Colera